Asumisneuvonta

Kiinteistö Oy Taloherttua

Asumisneuvontaa

Kiinteistö Oy Taloherttua tuottaa yhteistyössä Kangasalan Sosiaali- ja terveyskeskuksen kanssa asumisneuvontapalveluita asukkailleen. Asumisneuvonta toteutetaan projektina ja sen toimivuutta ja vaikuttavuutta testataan ja seurataan vuoden 2020 loppuun saakka.

Kiinteistö Oy Taloherttuan asumisneuvonta on tarkoitettu heille, joilla on jo voimassa oleva vuokrasuhde Kiinteistö Oy Taloherttuan kanssa. Asumisneuvojana toimii Kangasalan sosiaalikeskuksen asumisohjaaja.

 

Mitä asumisneuvonta on

Asumisneuvonta tarjoaa palveluohjausta ja neuvontaa asumisen ja talouden ongelmiin liittyvissä ongelmatilanteissa. Näitä tilanteita voivat olla vuokranmaksuongelmat, häätöuhka tai asunnon huono hoito.

Asumisneuvojan työnkuvaan kuuluu palveluohjaus ja neuvonta asumiseen ja talouteen liittyvissä asioissa. Asumisohjaaja voi kartoittaa asukkaan elämäntilannetta ja auttaa miettimään keinoja asumisen turvaamiseksi ja elämänhallinnan parantamiseksi. Konkreettisia toimia ovat esimerkiksi laskujen ja velkojen selvittely sekä hakemusten tekeminen yhdessä asukkaan kanssa, ristiriitatilanteiden selvittäminen ja tarpeellisiin palveluihin ohjaaminen. 

Kiinteistö Oy Taloherttua ohjaa asukkaita asumisneuvontaan, jolloin asumisneuvoja on yhteydessä asukkaaseen. Asukkaat voivat myös itse olla suoraan yhteydessä asumisneuvontaan.

 

Näin tavoitat

Asumisneuvoja on puhelimitse tavoitettavissa numerosta 044 423 5776 ja sähköpostitse osoitteesta asumisneuvonta@herttuankp.fi.

Asumisnevoja ottaa asiakkaita vastaan aikavarauksella osoitteessa Urheilutie 2-4, 36200 Kangasala. Kulku toimistollemme sujuu kätevästi Kuohunharjuntien puolelta, Kangasala-taloa vastapäätä.

Asumisneuvonnan palveluajat:

maanantaisin, klo 08–16
tiistaisin, klo 08–16
keskiviikkoisin, klo 08–12

Palvelusta ei peritä erillisveloituksia.

Aukioloajat

MA-TI (KLO 8-16) / KE (KLO 8-12)

Puhelin